הקמפיינים מבוססי דאטה הגדולים של השנה

הקמפיינים מבוססי דאטה הגדולים של השנה

הקמפיינים מבוססי דאטה הגדולים של השנה

אמנם 2019 חלפה רק לפני רגע, אבל כבר מרגישה כמו חלק מהעבר הרחוק של כולנו, ימים בהם נהנינו מהתהילה המחודשת של הרדיו. בפועל, 2019 היא שנה שבה חברות רבות הלכו צעד קדימה בחיבור בין DATA, טכנולוגיה וקריאייטיב.

בעולם שבו המידע כל כך נגיש, מותגים יכולים למצוא דרכים חכמות ונכונות לפנות ללקוחות שלהם. קמפיינים שמבוססים על נתונים, מצליחים להגיע טוב יותר לאנשים הנכונים ולגרום להם למעורבות גבוהה יותר עם המותג. וברגע שגם הקריאטיב מותאם לקהל, זו כבר הצלחה מסחררת.
הנה המותגים העולמיים שעשו את זה נכון, בקמפיינים המוצלחים של 2019:

Abreva לכ-ו-ל-ם

אחת הדרכים היפות לתאר את השאלה – מי קהל היעד שלך, מוצגת בכלי הדירקטור מיקס של יוטיוב, שמטרגט קהלים. ואחד המותגים שעשה שימוש מדהים בכלי הזה הוא אברבה, משחה לאפטות בשפתיים, שמאז ומעולם פנו לגילאי 35 ומעלה. ברגע שהבינו שהסובלים הראשונים מאפטות בשפתיים הם דווקא בני נוער, אברבה הלכו לחשב מסלול מחדש. הדור הצעיר נמצא פחות בטלוויזיה ולכן אברבה בחרו לפנות אליהם דרך יוטיוב. הם השתמשו בדירקטור מיקס של יוטיוב כדי לטרגט קהלים על פי התכנים שהם צופים בהם והיו להם למעשה 119(!) ורסיות שונות של הסרטון. כך לדוגמא, למי שהתעניינו בסלבס, הסרטון התחיל עם הפתיח הבא:

celebrity

וכך, למי שהתעניינו באיפור:

lips

וההמשך היה זהה לכל הקהלים – מאפטות אתם כן יכולים להיפטר:

abreva

על פי thinkwithgoogle, המודעות של אברבה זכו לעלייה של 41% בזכירות ועלייה של 342% בהתעניינות, בקרב קהל היעד שלה בגוגל ויוטיוב.

הוופר של הפקקים

חשבתם שעברתם את הפקקים הכי גרועים? תראו את זה. במקסיקו סיטי, העיר עם הכי הרבה פקקים בעולם, אנשים מבזבזים עד 5 שעות מדי יום בפקק! ברגר קינג ניצלו את ההזדמנות כדי לעשות משלוחים היישר למכוניות בפקק. הם השתמשו במידע מוויז ומהמפות של גוגל ב-real time, וברגע שאנשים נכנסו לפקק, ברגר קינג שידרו להם ישר לתוך האפליקציה את האפשרות להזמין לרכב שלהם שתקוע. ברגר קינג לא עצרו שם. מסכי לד ענקיים אשר מוקמו ליד הצירים המרכזיים בעיר הציגו בזמן אמת נתונים כמו – מצב הפקק, וזמן ההמתנה וגם את סטטוס ההזמנה האישית של הלקוחות אשר הרגע הזמינו – לזה אנחנו קוראים "המסר נכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון".
ומה שבאמת גאוני כאן, זה שברגר קינג נגעו בכאב אמיתי של הצרכנים והפכה אותו להזדמנות.

אם לא צפיתם עד הסוף, התוצאה היא עליה של 63% בהזמנות וקפיצה של פי 44 בכמות ההורדות של האפליקציה, מה שהפך אותה לאפליקציה מספר אחת של אוכל מהיר במקסיקו.

אמנם ברגר קינג השכילה להכניס אלמנט של VIOCE באפליקציה, כדי שנהגים לא יצטרכו להקליד את ההזמנה תוך כדי נסיעה, אבל היא בהחלט גרמה להם לאכול בזמן נהיגה – מה שלא בדיוק מתיישב עם שמירה על כללי התחבורה. זה בדיוק הזמן להכיר את החברה שנהגה אחרת:

Brewdog נלחמים בתאונות

מבשלת הבירה ברודוג, היא עוד חברה שעשתה שימוש מעולה בוויז, בקמפיין מתוחכם ויצירתי סטייל "אם שותים לא נוהגים".

בסאן פאולו, שהיא העיר עם הכי הרבה מקרי מוות מתאונות, הסיבה השניה בגודלה לתאונות היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. ובימי הקרנבל המפורסם של ברזיל, הנתונים רק הולכים ומחמירים.
אנשי ברודוג העלו דיווחים על תאונות אמיתיות שקרו בעבר בגלל שיכרות, במיקום המדויק שבו התרחשו, בזמן הקרנבל. כל אחד מהדיווחים עלה עם ההאשטג #ThrowBackCrash וההאשטג של ברודוג עצמה. התוצאה היתה חשיפה מדהימה, ללא השקעה כספית.

מה הקשר בין מותג טיפוח עור וסרטי אימה?

רוב המותגים שמסים להגיע ללב של הצרכנים שלהם פונים לנתיבים הקלאסיים – מחקרי עומק, קבוצות מיקוד, מבחני טעימות ועוד, אבל לא במקרה של מותג טיפוח העור, Olay. המותג, עשה שימוש בניתוח מידע און ליין, מגוגל ויוטיוב כדי להבין את תחומי העניין הנוספים של הקהל שלו (מעבר להתעניינות הברורה מאליה במוצרי טיפוח עור) בשביל להתאים קריאייטיב מנצח לפרסומת החדשה שלו. התגלו נתונים מעניינים: הקהל מתעניין בשני תחומים בולטים מעל לכל – סרטי אימה וכדורגל. כך נולד קמפיין #killerskin שהסרט המוביל שלו הוקרן בסופר בול 2019:

התוצאה: עשרות מליוני צפיות ועליה דרמטית בכמות האנשים שמחפשים את המותג ברשת.

ניתוח נכון של נתונים בשילוב קריאטיב שמבוסס עליהם, יכול לעשות מהפך אמיתי במכירות, בבניית המותג ובמעורבות. איך אתם רואים את 2020 אצלכם?